7 powodów dlaczego wybierzesz content marketing, a nie reklamę

Aktualizacja: 14 wrz 2018


Reklama dźwignią handlu. To stare powiedzenie, które z biegiem lat nie traci na aktualności. Jednak reklama reklamie nie równa, szczególnie w dobie Internetu. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców zamiast postawić na tradycyjną reklamę stawia na Content Marketing. I mają ku temu co najmniej siedem powodów:

1. Nie jest nachalny

Content Marketing nie jest nachalny, a odbiorcy związanych z nim treści nie uciekają od niego, a często poszukują takich treści sami. Content Marketing ma bowiem na celu budowanie trwałej relacji z potencjalnymi klientami, na przykład poprzez cykliczne publikowanie różnego rodzaju materiałów takich jak poradniki czy artykuły eksperckie, które mają ostatecznie zachęcić do dokonania zakupu. Tradycyjna reklama zdaje się natomiast z każdej strony narzucać potencjalnemu odbiorcy. Ustalmy - nie ma nic gorszego, niż wyskakująca znienacka treść. Irytujące bannery, które przeszkadzają w poszukiwaniu interesujących nas w internecie rzeczy i reklamy przerywające oglądanie filmów to tylko wierzchołek góry lodowej.

2. Pozwala ominąć blokujące reklamy wtyczki do przeglądarek

To coraz popularniejsza praktyka, szczególnie w Europie. W samej Polsce procent zablokowanych reklam wynosi blisko 50. Jeśli reklama jest niewidoczna dla użytkownika, to jej skuteczność spada praktycznie do zera. Nawet bez użycia ad-blocka użytkownicy Internetu odruchowo ignorują niemal wszystkie reklamy wyskakujące na stronie lub w wyszukiwarce.

3. Cały czas promuje

Content Marketing to ciągła i nastawiona na długofalowość promocja marki. Oferuje użytkownikom treści, które ich interesują. Co ważne - to nie kampania reklamowa. Nie ma określonego czasu realizacji. W tym wypadku zasadniczą różnicą pomiędzy reklamą tradycyjną, a Content Marketingiem jest więc szybkość ich oddziaływania – bannery nakłaniają klientów do spontanicznych zakupów, a marketing treści powoli i stopniowo buduje zaufanie do marki oraz zwiększa zaangażowanie użytkowników.

4. Buduje reputację marki

Wysokiej jakości treści wzbudzają zaufanie potencjalnych klientów. Kiedy chcemy kupić produkt bardzo często szukamy w Internecie informacji na jego temat oraz opinii potwierdzających jego jakość. Oparte na Content Marketingu artykuły, poradniki, testy czy recenzje edukują odbiorcę i zachęcają do skorzystania z usług firmy, która zleciła ich napisanie. Celem nie jest tu natychmiastowa sprzedaż, a wzbudzenie zainteresowania.

Artykuły są widoczne przez bardzo długi czas i o wiele lepiej zapamiętywane, niż reklamowe linki czy bannery. Tworząc takie treści prowokujemy też ruch na stronie. Reklama tradycyjna musi być z kolei cyklicznie odświeżana. Tylko wtedy zachęci do zakupu kolejne osoby.

5. Zaspokaja potrzeby klienta

Tradycyjna reklama bombarduje potencjalnych klientów treścią, której najczęściej nie chcą oglądać. Jest nachalna i irytująca. Content Marketing jest z kolei nastawiony na dostarczanie konkretnych, pożądanych w danej chwili informacji. Nawet jeśli użytkownicy będą korzystać z programów blokujących reklamy, to raz wypracowane zaufanie oraz rozpoznawalność marki przy pomocy Content Marketingu będzie procentować przez naprawdę długi czas.

6. Wielkie światowe organizacje zatrudniają specjalistów od Content Marketingu

Content Marketing zaczął przynosić na tyle duże zyski, że znane na całym świecie firmy zatrudniają ludzi do tworzenia i udostępniania jakościowego contentu. Dzięki temu firmy osiągają świetny poziom udostępnianych treści. Mało tego - dzięki Content Marketingowi mogą utrzymać dobrą relację z klientem i mieć pewność, że prezentowane przez nie informacje są różnorodne i czytelne. Content Marketingowe treści są ponadto lepiej widoczne w wyszukiwarce, dzięki czemu dają możliwość sprawniejszej komunikacji z konsumentem.

7. Jest dużo tańszy

Wygenerowanie treści w Internecie i zoptymalizowanie strony www pod kątem wyszukiwarek jest o wiele tańsze, niż na przykład reklamowe miejsce w gazecie czy czas antenowy w radio i telewizji. Content Marketing przynosi wyraźne efekty, jest łatwiejszy do wprowadzenia i bardziej popularny wśród klientów. Pozwala też oszczędzać pieniądze, ponieważ przynosi lepsze rezultaty niż korzystanie z tradycyjnych form reklamy.

#contentmarkeitng #blog #agencja



© 2020 BY ROCKET SCIENCE SP.