top of page

Jakie działania szkodzą Twojej marce




Każde działanie komunikacyjne, jakie wykonujemy, powinno być zgodne z DNA naszej

firmy. Niestety często wygrywa chęć pójścia na skróty. Jakich błędów powinieneś

wystrzegać się wraz ze swoją agencją PR?



Z tekstu dowiesz się:

● Jak ważna jest wiedza o grupie docelowej naszych działań

● Dlaczego oparcie strategii o płatne reklamy jest błędem w PR

● O tym, że działania komunikacyjne muszą być spójne

● Jak prowadzić udane CSR


Prowadząc biznes oraz działania marketingowe musisz mieć świadomość tego, że część z

działań, które podejmiesz, mogą Ci zaszkodzić. Warto więc współpracować z odpowiednią

agencją PR, które pomoże Ci w doborze odpowiednich narzędzi oraz kanałów komunikacji.

Oto kilka popełnianych błędów, które mogą uderzać w Twoją markę.


Nie znasz swoich docelowych odbiorców

Aby Twoja kampania była udana, musisz dokładnie wyznaczyć grupę docelową, do której

będzie ona skierowana. Przed prowadzeniem działań zadaj sobie więc pytania: jacy

użytkownicy i z jakich regionów najczęściej nawiązują z Tobą współpracę? Kluczowe będzie

tutaj opracowanie wraz z agencją PR tak zwanej persony, czyli modelowego klienta.

Zastanów się, dlaczego rozpoczynacie kampanie oraz do jakich mediów należy się z nią

zwrócić? Jeśli nie poświęcisz wystarczająco dużo czasu na ten etap, to niezależnie od tego,

jak wielki będzie Twój budżet, działania, które podejmiesz, mogą zaszkodzić przyszłości

Twojego produktu lub usługi.


Opierasz działania PR na płatnej reklamie

To błąd, który paradoksalnie może spowodować ogromne koszty. Inwestowanie i opieranie

swojej działalności PR o płatne reklamy i komunikaty powoduje, że w momencie zaprzestania

działań promocyjnych zasięg informacyjny spada niemal do zera. Nie jest sztuką zapłacić,

aby o Tobie mówiono. Skup się na działaniach dających Ci długofalowe profity takie jak

budowanie świadomości marki oraz identyfikacji z nią, wzbudzaniu w odbiorach szacunku

oraz zaufania. To sprawi, że klienci sami będą chcieli współpracować z Twoim

przedsiębiorstwem, bez dodatkowych kosztów.


Brak spójności

Aby umocnić swoje miejsce na rynku, powinieneś regularnie angażować się w podobne do

siebie projekty, a przynajmniej takie o wspólnych wartościach. Aby wzmocnić reputację

swojej firmy, realizuj konsekwentne kampanie PR. Koordynuj spójne działania zarówno w

marketingu, obsłudze klienta, rozwoju produktu jak i sprzedaży. Spójność wymaga

współpracy wielu działów w jednym kierunku.


Nieszczerość w działaniach CSR

To błąd krytyczny, który może kosztować Twoją firmę szacunek oraz potencjalnych klientów.

Twoje CSR powinno być spójne z wartościami NGO – su, z którym współpracujesz. W

przeciwnym wypadku narazisz organizacje na typowy kryzys wizerunkowy.

Comments


bottom of page