Każde działanie komunikacyjne, jakie wykonujemy, powinno być zgodne z DNA naszej
firmy. Niestety często wygrywa chęć pójścia na skróty. Jakich błędów powinieneś
wystrzegać się wraz ze swoją agencją PR?
Z tekstu dowiesz się:
● Jak ważna jest wiedza o grupie docelowej naszych działań
● Dlaczego oparcie strategii o płatne reklamy jest błędem w PR
● O tym, że działania komunikacyjne muszą być spójne
● Jak prowadzić udane CSR
Prowadząc biznes oraz działania marketingowe musisz mieć świadomość tego, że część z
działań, które podejmiesz, mogą Ci zaszkodzić. Warto więc współpracować z odpowiednią
agencją PR, które pomoże Ci w doborze odpowiednich narzędzi oraz kanałów komunikacji.
Oto kilka popełnianych błędów, które mogą uderzać w Twoją markę.
Nie znasz swoich docelowych odbiorców
Aby Twoja kampania była udana, musisz dokładnie wyznaczyć grupę docelową, do której
będzie ona skierowana. Przed prowadzeniem działań zadaj sobie więc pytania: jacy
użytkownicy i z jakich regionów najczęściej nawiązują z Tobą współpracę? Kluczowe będzie
tutaj opracowanie wraz z agencją PR tak zwanej persony, czyli modelowego klienta.
Zastanów się, dlaczego rozpoczynacie kampanie oraz do jakich mediów należy się z nią
zwrócić? Jeśli nie poświęcisz wystarczająco dużo czasu na ten etap, to niezależnie od tego,
jak wielki będzie Twój budżet, działania, które podejmiesz, mogą zaszkodzić przyszłości
Twojego produktu lub usługi.
Opierasz działania PR na płatnej reklamie
To błąd, który paradoksalnie może spowodować ogromne koszty. Inwestowanie i opieranie
swojej działalności PR o płatne reklamy i komunikaty powoduje, że w momencie zaprzestania
działań promocyjnych zasięg informacyjny spada niemal do zera. Nie jest sztuką zapłacić,
aby o Tobie mówiono. Skup się na działaniach dających Ci długofalowe profity takie jak
budowanie świadomości marki oraz identyfikacji z nią, wzbudzaniu w odbiorach szacunku
oraz zaufania. To sprawi, że klienci sami będą chcieli współpracować z Twoim
przedsiębiorstwem, bez dodatkowych kosztów.
Brak spójności
Aby umocnić swoje miejsce na rynku, powinieneś regularnie angażować się w podobne do
siebie projekty, a przynajmniej takie o wspólnych wartościach. Aby wzmocnić reputację
swojej firmy, realizuj konsekwentne kampanie PR. Koordynuj spójne działania zarówno w
marketingu, obsłudze klienta, rozwoju produktu jak i sprzedaży. Spójność wymaga
współpracy wielu działów w jednym kierunku.
Nieszczerość w działaniach CSR
To błąd krytyczny, który może kosztować Twoją firmę szacunek oraz potencjalnych klientów.
Twoje CSR powinno być spójne z wartościami NGO – su, z którym współpracujesz. W
przeciwnym wypadku narazisz organizacje na typowy kryzys wizerunkowy.
Comments