robot
Green Leaf Close Up

Case Study

Jak zwiększyć rozpoznawalność marki social i brand listeningowej oraz zostać czołowym ekspertem w dziedzinie sztucznej inteligencji?

O rynku startupów

Według statystyk* 9 na 10 startupów na świecie upada, a tylko 30 proc. osiąga stan, w którym dochody przekraczają koszty. W 14 proc. wynika to ze złego marketingu i braku komunikacji, dlatego tak ważne jest, by przy planowaniu strategii działania nie pomijać tych obszarów. Informowanie o sukcesach, nowych produktach i usługach nie tylko buduje wizerunek firmy jako lidera i eksperta w swojej branży, ale również pozwala dotrzeć do potencjalnych partnerów, inwestorów i klientów. Dobrym przykładem jest polski SentiOne, który znalazł się w zestawieniu 10 najbardziej gorących startupów 2021 r. „Rzeczpospolitej”.

SentiOne to polski startup założony w 2011 roku, wspiera on marki w zakresie automatyzacji obsługi klienta oraz monitoringu Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji. Firma oferuje klientom szeroki wachlarz rozwiązań: od monitorowania opinii internautów i zintegrowanej platformy obsługi klienta, po nowej generacji boty konwersacyjne, które rozumieją intencje rozmówców ze skutecznością na poziomie 96 proc.

 

Rozwiązania SentiOne z zakresu monitoringu Internetu są dostępne już w 147 krajach świata, m.in. w całej Europie oraz w USA, Kanadzie, Meksyku, Singapurze i Australii. Ich algorytmy są obecnie w stanie monitorować i analizować wypowiedzi w 81 językach, co pokrywa 71 proc. populacji świata. Tylko w Polsce codziennie analizują 42 mln publicznych wypowiedzi internetowych z social media, forów, blogów i artykułów. Firma jest laureatem m.in. rankingu Deloitte Polska „Technology Fast 50 Central Europe”.

 

Założenia współpracy

SentiOne działa w szeroko pojętej branży marketingowej – dostarcza m.in. usługę monitorowania internetu i mediów społecznościowych. Oprócz tego zajmuje się także automatyzacją obsługi klienta oraz komunikacji z klientem przy pomocy sztucznej inteligencji i botów konwersacyjnych. Klientami docelowych SentiOne są zarówno pracownicy działów komunikacji, jak i osoby odpowiedzialne za automatyzację obsługi klienta w np. bankowości, a także właściciele średnich i dużych biznesów.

 

Rozwiązanie

Podczas współpracy sięgamy po wiele narzędzi: obok informacji prasowych są to wywiady i komentarze eksperckie, rankingi, artykuły gościnne, analizy trendów czy case study.

 

Aby sprostać wyzwaniu, Rocket Science zaproponowała strategię komunikacji, a w tym konkretne rozwiązania. Pierwszym był rozwój komunikacji produktowej i biznesowej za pomocą komunikatów prasowych dotyczących wyników biznesowych i finansowych spółki, a także zawierających informacje o nowych funkcjach platformy. Kolejnym krokiem było wykorzystanie unikalnych danych klienta, dzięki czemu można było opracować interesujący dla dziennikarzy i czytelników kontent, a w tym raporty oparte o wyniki analiz social i brand listeningowe. Agencja zdecydowała się także na pozycjonowanie wypowiedzi specjalistów SentiOne w mediach, na konferencjach  jako ekspertów branży. Oprócz tego, na bieżąco przygotowywane były informacje prasowe na temat osiągnięć spółki, takich jak wejście na rynek MENA czy dotacja przyznana przez NCBiR.

 

Wskaźniki efektywności

Ważną kwestią współpracy jest zwiększanie zasięgów. Podczas 10-miesięcznej współpracy powstało 1030 publikacji, których ekwiwalent reklamowy to ponad 5 mln zł netto. Średni miesięczny ekwiwalent reklamowy z publikacji wynosi 500 tys. zł netto.

 

Kluczowe osiągnięcia

Ważnym osiągnięciem są prośby o przedstawienie oferty od potencjalnych klientów lub zaproszenia do przetargów po publikacjach prasowych na temat AI oraz social listeningu. Warte wspomnienia jest z pewnością także zaproszenie CEO SentiOne Kamila Bargiela na XIII Europejski Kongres Gospodarczy jako głównego panelisty i eksperta AI. Wystąpienie zebrało aż 81 publikacji w mediach. Kolejnym sukcesem jest dotarcie do kluczowych pism biznesowych.

 

W kolejnych krokach, po wdrożeniu strategii komunikacyjnej w Polsce, SentiOne postanowiło rozpocząć również działania PR z Agencją na rynku węgierskim.

 

*https://startupgenome.com/reports/global-startup-ecosystem-report-2019

 
Odnawialne źródła energii w służbie ochrony środowiska. Pozycjonowanie eksperckości firmy i prezesa w branży paneli fotowoltaicznych

Przełom na rynku fotowoltaiki w Polsce

Ostatnie dwa lata były przełomowe dla całej branży OZE, jednak to fotowoltaika przeżywa największy rozkwit. Rok 2020 obfitował w wysokie wyniki: odnotowano wtedy przekroczenie progu pół miliona instalacji prosumenckich w Polsce, a łączna moc instalacji na koniec roku wynosiła ponad 4 GW. Wzrost mocy polskich instalacji to 200% w porównaniu do 2019 roku. Ze względu na rosnące ceny prądu, rośnie także zainteresowanie mieszkańców domów jednorodzinnych instalacjami fotowoltaicznymi.

Firma SunSol od 2013 roku tworzy systemy fotowoltaiczne przeznaczone dla gospodarstw domowych oraz firm. Zapewnia swoim klientom kompleksową obsługę – od projektowania systemu, poprzez dostarczanie urządzeń, po ich instalację oraz przyłączenie do sieci. Firma na swoim koncie ma realizacje zarówno w kraju, jak i w najbardziej odległych częściach globu, w tym m.in. na biegunie północnym i południowym.

Założenia współpracy

Oferta SunSol, oprócz instalacji fotowoltaicznych, obejmuje także montaż systemów grzewczych wykorzystujących pompy ciepła oraz ładowarki do samochodów elektrycznych. Klientami firmy są zarówno osoby prywatne, a więc instalacje w gospodarstwach domowych, jak i klienci biznesowi – tj. małe i średnie przedsiębiorstwa. Poza tym SunSol zrealizował wiele projektów specjalnych, które również w założeniu mają być elementem promowania marki w mediach jako lidera branży.

 

Rozwiązanie 

Podczas współpracy korzystaliśmy z różnych narzędzi: obok informacji prasowych były to wywiady i komentarze eksperckie oraz artykuły gościnne.

Aby spełnić założenia współpracy, Rocket Science zaplanowało strategię komunikacji opartą o trzy rozwiązania. Pierwszym z nich są komunikaty prasowe, zawierające informacje na temat bieżącej działalności i rozwoju SunSol – były to m.in. komunikat na temat premiery polskiego carportu firmy SunSol oraz Gdańskiego Dnia Elektromobilności. Kolejne działanie agencji to opracowanie i publikacja w mediach raportów z badań, mających na celu ukazanie stosunku Polaków do OZE i bezpieczeństwa energetycznego kraju. („Polacy i fotowoltaika”, „Co myślą Polacy o odnawialnych źródłach energii”, „OZE a bezpieczeństwo energetycznym kraju według Polaków”). Trzecim rozwiązaniem wprowadzonym przez agencję jest pozycjonowanie w mediach wypowiedzi i komentarzy prezesa SunSol jako eksperta branży.

 

Wskaźniki efektywności

Ważną kwestią współpracy było zwiększanie zasięgów. Podczas 5-miesięcznej współpracy powstało 741 publikacji, których ekwiwalent reklamowy to ponad 1 mln zł netto. Średni miesięczny ekwiwalent reklamowy z publikacji wynosi 200 tys. zł netto.

 

Kluczowe osiągnięcia

Podczas współpracy, Agencji Rocket Science udało się spozycjonować wywiady, wypowiedzi i komentarze eksperckie CEO SunSol w wielu portalach, m.in. Business Insider oraz Spider’s Web. Oprócz tego na swoim koncie mamy liczne publikacje w portalach branżowych. Ważny w perspektywie realizacji celów współpracy jest także aspekt stałego edukowania i uświadamiania na temat znaczenia odnawialnych źródeł energii w kontekście ochrony środowiska za pośrednictwem publikacji.

 

Pobierz prezentacje z Case Study

1. SentiOne

2. SunSol