top of page

CHAT GPT – jak wpłynie na PR oraz komunikacje marek?




Platforma ma wiele potencjalnych zastosowań w zakresie generowania multimedialnych

treści. on odpowiedzi na pytania, propozycje konspektów artykułów czy też tworzenie

opisów dla sklepów internetowych. W szybkim tempie może to zrewolucjonizować świat

komunikacji oraz public relations. Obecnie jednak ChatGPT wymaga ludzkich

spostrzeżeń i kreatywności. Weryfikowania podawanych przez niego informacji. Jak

korzystać z Chatu GPT3? Czy sztuczna inteligencja zastąpi dziennikarzy oraz PR –

owców?



Z tekstu dowiesz się o tym:

● Jakie są najlepsze możliwości wykorzystania platformy Open AI

● W jakich zagadnieniach CHAT GPT3 jest użytecznym narzędziem

● Dlaczego należy weryfikować treści i jakie są wady CHAT bota

● Jaka jest przyszłość sztucznej inteligencji w zakresie komunikacji oraz PR



Jak używać chatu GPT3?

GPT, czyli Generative Pre-trained Transformer, to model językowy opracowany przez firmę

OpenAI, który umożliwia automatyczne generowanie odpowiedzi na zadane pytania. Został

on wytrenowany na zbiorze ponad 8 milionów artykułów z Wikipedii, dzięki czemu

odpowiada nawet skomplikowane zagadnienia. Chat GPT3 to jedna z najnowszych

technologii w dziedzinie sztucznej inteligencji. Rozwiązanie podbiło serca Internautów,

ponieważ bot jest niezwykle szybki i udziela wyczerpujących odpowiedzi już w ciągu kilku

sekund. Dodatkowo system uczy się kolejnych informacji na podstawie rozmów z ludźmi – w

ten sposób wyglądają one jak prowadzone z prawdziwym człowiekiem.


Open AI zostało założone w 2015 roku, natomiast obecna rewolucyjna wersja ChatuGPT

została udostępniona w listopadzie 2022 roku. Od tego momentu bije ona rekordy

popularności – już w ciągu pierwszych pięciu dni od premiery, skorzystało z niego milion

użytkowników. Można użytkować go darmowo, ponieważ platforma zbiera w ten sposób,

dane a produkt nadal jest w wersji testowej. Wystarczy zarejestrować się, a następnie

aktywować konto. Firma badawcza Gartner przewiduje, że do 2025 roku rynek

oprogramowania AI osiągnie prawie 134,8 mld USD, a wzrosty rynku ma przyspieszyć z 14,4

proc. w 2021 roku do 31,1 proc. Rozmowa z Chatem może być prowadzona w wielu

językach, w tym po polsku.


Jak wykorzystać Chat GPT3

Chat GPT rewolucjonizuje proces opracowywania treści na potrzeby stron internetowych. Na

jakie sposoby będzie mógł być wykorzystywany? Wykona wiele zadań takich jak:

przygotowanie konspektu treści, opracowanie nagłówków oraz opisów pod SEO.

Generowanie konspektów treści stało się o wiele prostsze – wystarczy wydać odpowiednie

polecenie w Chacie GPT. Jak powinno brzmieć? Na przykład: Stwórz konspekt dla artykułu:


o tym: jak przygotowywać kampanię reklamową. W odpowiedzi otrzymasz gotowy konspekt

z punktami uwzględniającymi wstęp i podsumowanie. Treści eksperckie wymagają od nas

bazowania na prawidłowych źródłach. Z pomocą Chatu GPT3 znacząco przyspieszysz i

zautomatyzujesz ich wyszukiwanie. Wystarczy wpisać odpowiedni komunikat w oknie

wyszukiwania narzędzia, by otrzymać listę źródeł na dany temat w wybranym języku.

Pamiętaj, że narzędzie nie wytypuje najnowszych artykułów, warto więc samodzielnie

uzupełnić research, ale częściową bazę treści źródłowych uzyskach w kilka sekund.

Tworzenie opisów produktów w SEO stało się również o wiele prostsze. Zwykle unikalne

opisy produktów były pracochłonne oraz czasochłonne. Teraz zajmuje kilka sekund. Dlatego

chat GPT może znacznie przyspieszyć proces pozycjonowania sklepu, generując treści

automatycznie.


Czy Chat GPT ma wady?

Narzędzie od Open AI nie jest jednak wolne od błędów. Mimo że odpowiada na wiele

złożonych pytań bez wahania, na cześć potrafi jednak wymyślać odpowiedzi. To sztuczna

inteligencja, więc pozbawiona jest samodzielnego myślenia. Zna jedynie te zagadnienia, w

których został wyszkolony. Nie zawsze rozumie również kontekst danej sytuacji. W mediach

coraz głośnie rozbrzmiewa debata na temat tego, czy w przyszłości twórcy zostaną zastąpieni

przez sztuczną inteligencję, obecnie jednak trudno się nad tym zastanawiać. Badania

wykazały, że Chat GPT wykazuje się zdolnością rozumowania na poziomie 9 latka. Na

obecną chwilę treści produkowane przez platformę mogą stanowić znakomitą inspirację,

jednak bardzo często chat popełnia błędy i niezbędne jest weryfikowanie tworzonych przez

niego treści.


Nadchodzi Chat GPT 4

Niedługo zadebiutuje ChatGPT 4 – czyli jeszcze bardziej rewolucyjna odsłona platformy. W

tym przypadku AI będzie w stanie tworzyć również treści rysunkowe oraz wideo na

podstawie naszych wpisów i zapytań. Wiadomo już, że ta wersja będzie lepiej imitować

ludzką mowę oraz myślenie. Modele rozumienia języka naturalnego najnowszej generacji AI

są nadal w fazie dynamicznego rozwoju i niezwykle szybko się rozwijają. W najbliższym

czasie więc powinniśmy obserwować coraz większą ekspansję tego typu rozwiązań, co

wpłynie zarówno na sprzedaż, działania marketingowe, jak również public relations.


ChatGPT i sztuczna inteligencja to wielka zmiana oraz narzędzie, które znajdzie szerokie

zastosowanie w wielu różnych dziedzinach. Jednak obecne wersje nie są pozbawione błędów.

Wiele odpowiedzi jest identycznych, nie stanowią więc unikalnej treści. Jednak w przyszłości

tego typu modele językowe mają ogromną szansę usprawnić biurową pracę, porady w

dziedzinie medycyny. Narzędzie to w krótkim okresie powinno znacząco usprawnić działania

w PR, jednak z pewnością dziennikarze oraz pracownicy agencji public relations nadal będą

mieli wiele pracy do wykonywania w zakresie komunikacji, oraz dbania o wizerunek firm.

Comments


bottom of page