top of page

Jak odnieść sukces we współpracy PR z influencerami w 2023 roku

Przewidywany wzrost wartości influencer marketingu do 85 miliardów dolarów w 2028 roku stawia przed firmami nowe wyzwania. W dynamicznym świecie reklamy kluczem do sukcesu jest rozumienie najnowszych trendów i strategii. W jaki sposób marki powinny współpracować z influencerami, aby odnieść wspólny sukces?



Z tekstu dowiesz się:


  • Czego współcześni odbiorcy oczekują od prowadzonych kampanii

  • Jak wybrać twórcę odpowiedniego dla Twojej firmy

  • Współpraca z influencerem może pomóc w budowie zaufania klientów

  • Dlaczego warto prowadzić długofalowe współprace


Transparentność jako podstawa

Dla współczesnych odbiorców najważniejsza jest autentyczność. Dlatego w 2023 roku transparentność jest podstawą skutecznych działań podejmowanych przez marki z influencerami. Organizacje takie jak Urząd Ochrony Konsumentów i Klienta, bacznie monitorują przestrzeganie prawa i zasad dotyczących płatnych współprac. Jasne i uczciwe oznaczanie reklam pozwala budować zaufanie i wiarygodność wśród odbiorców. Firmy muszą wiedzieć, że to, jak reklamowany jest ich produkt, ma ogromne znaczenie dla wizerunku marki. Dlatego warto, aby uzgodnić z influencerem wszystkie aspekty współpracy przed jej rozpoczęciem.


Wiarygodność i ekspertyza

W 2023 roku popularność influencerów jest ściśle powiązana z ich wiarygodnością, oraz byciem ekspertem w danej dziedzinie. Marki poszukują twórców, którzy dostarczają ciekawy i merytoryczny content. Ponieważ fachowe podejście przyciąga uwagę odbiorców oraz zapewnia skuteczność przeprowadzanej kampanii. Podczas gdy w przeszłości popularność influencera mogła wynikać przede wszystkim z liczby obserwujących, dziś kluczowym kryterium jest jakość treści oraz autentyczność. Kreatywność, wartościowa wiedza i unikalne spojrzenie na daną branżę są najważniejszymi atrybutami wyróżniającymi ich spośród konkurencji. Twoja firma może zyskać najwięcej, współpracując z tymi influencerami, którzy są uznawani za liderów opinii w swoich dziedzinach. Konsumentom zależy na wartościowych rekomendacjach, a eksperckie podejście wzbudza w ich zaufanie.


Długofalowe zaangażowanie

Jednorazowe współprace mogą przynieść korzyści, jednak to, te długoterminowe stały się kluczowym trendem w 2023 roku. Tworzenie długofalowych kampanii pozwoli Twojej firmie, zbudować autentyczne relacje z konsumentami, oraz wyróżnią spośród konkurencji. Wielu influencerów ma swoją lojalną społeczność, która utożsamia się z ich wartościami oraz podejściem. Jest to więc również szansa na zbudowanie świadomości marki oraz większego przywiązania do oferowanych przez Ciebie produktów i usług. Jest to szczególnie ważne w dzisiejszym świecie, w którym rywalizacja jest ogromna, a odbiorcom łatwo jest wybierać nowe rozwiązania. Długoterminowa współpraca z influencerem może więc pozwolić na zbudowanie więzi i zaufania, co z kolei wpłynie na lepsze wyniki sprzedażowe oraz stabilność rynkową.


Trend: produkty tworzone we współpracy

W 2023 roku coraz więcej postanawia projektować swoje usługi wspólnie z influencerami. Unikalne i autentyczne produkty, mogą zawierać w sobie ważne przesłania, historie współpracy z twórcą i w ten sposób wzbudzić pozytywne emocje w odbiorcach. Taka strategia może przełożyć się na większe zainteresowanie potencjalnych klientów. Współtworzenie produktów na podstawie wiedzy i doświadczenia influencera daje markom unikalną okazję do zaprojektowania oferty, która doskonale odpowie na potrzeby i oczekiwania ich grupy docelowej. Wtedy też istnieje większa szansa na ich udaną reklamę w mediach społecznościowych i sprawne przenoszenie się pozytywnych opinii po całej sieci. To z kolei w prosty sposób prowadzi do kluczowych aspektów kampanii, którymi z pewnością są zwiększenie zasięgów oraz podniesienie świadomości danej marki.


Wybór odpowiedniego influencera

W dobie rosnącej liczby influencerów wybór najlepszego partnera stanowi kluczową kwestię dla marek. Określenie celów kampanii i wypracowanie strategii marketingowej jest podstawą efektywnej współpracy. Warto więc zastanowić się nad tym: jakie wartości wyznaje Twoja firma? Które z nich mogą najbardziej wyróżnić Cię spośród innych przedsiębiorstw? Jakie hasła, grafiki, loga i kampanie mogłyby być najbardziej spójne z Twoją marką? Następnie powinniśmy szukać influencera, który poprzez swoją działalność wyraża możliwie najbardziej podobne wartości. To przepis na sukces. Budowanie długoterminowych relacji z influencerami pozwoli wykorzystać ich zdolność do budowania zaangażowanej społeczności. Jednak znalezienie idealnego influencera wymaga czasu oraz przeprowadzenia odpowiedniej analizy. Dlatego przy jego wyborze warto zasięgnąć opinii fachowców z zewnątrz, takich jak agencja PR - która będzie mogła spojrzeć na tą sytuację z dystansu. Warto zwrócić uwagę nie tylko na popularność i zasięgi danego twórcy, ale również na to czy jego przesłanie jest spójne z Twoją marką oraz, czy jest on uważany za lidera opinii.


Wspólny sukces

Wybór właściwego twórcę oraz przygotowanie odpowiedniej strategii są kluczowe, aby marka odniosła korzyści wynikające ze współpracy z danym influencerem. Stawianie na długoterminową współpracę, rozwijanie ekspertyzy oraz kreowanie unikalnych produktów, reklamowanych następnie w social mediach pozwala dotrzeć do szerszej publiki. Pomaga również zbudować wierność klientów i przekłada się na ich wybory konsumenckie. Współpraca z influencerem może przynieść ogromne korzyści, jeżeli tylko w odpowiedni sposób będzie się wpisywać w cele biznesowe oraz filozofię Twojej marki.



bottom of page