Rewolucja technologiczna istotnie zmieniła zasady gry. Informacje przepływają z
prędkością światła, a wirtualna rzeczywistość oraz sztuczna inteligencja stanowić będą
następne wyzwania. Dlatego działania komunikacyjne firm, powinny wyróżniać je na tle
ogromnej konkurencji, aby to osiągnąć, potrzebny jest bogaty zasób informacji. W tym
o treściach publikowanych na temat marki. W tym artykule przeczytasz o tym, jakie
zalety posiada korzystanie z narzędzi do monitorowania mediów w ramach działań PR.
Z tekstu dowiesz się o:
● Czym jest monitoring mediów oraz w jaki sposób powinieneś z niego korzystać
● Jak social listening wpływa na działania komunikacyjne marki
● Jakie są największe korzyści ze stosowania monitoringu mediów
● W jaki sposób MM wyszukuje wzmianki o danym przedsiębiorstwie
Czym jest monitoring mediów i dlaczego go stosować
Podstawowym założeniem monitorowania mediów jest zbieranie wszystkich informacji na
temat wzmianek o firmie w Internecie, prasie oraz w mediach społecznościowych. Stanowi to
znakomitą bazę do wykonywania skutecznych działań w zakresie PR oraz marketingu.
Specjaliści ds. komunikacji analizują zebrane przed monitoring dane, aby kolejne kampanie
dotarły do większej ilości odbiorców.
W czasach starożytnych szpiedzy byli wysyłani przez Cezara, aby podsłuchiwać rozmowy
prowadzone na rynku. Mogły one decydować o czyimś awansie lub marnym losie. Podobnie
jest z obecnymi korporacjami i startupami. Dzisiaj marki wysyłają swoich posłańców, aby
posłuchali narzędzi do monitoringu mediów, a następnie zdali z tego raport. Trzymanie ręki
na pulsie zawsze było opłacalne i pomaga, pomagało i będzie pomagać w zapobieganiu
kryzysom. Oczywiście celem monitorowania mediów nie jest jedynie zweryfikowanie tego,
ile razy wspomniano w mediach i Internecie o danej marce, produkcie lub usłudze.
Korzystając z narzędzi do monitoringu, staramy się odnaleźć odpowiedź na kluczowe pytanie:
co ludzie naprawdę myślą o Twojej marce? Czego nie mówią głośno? W PR oraz
komunikacji ważne jest, aby mierzyć sukces kampanii, kierować je do odpowiedniej grupy
docelowej oraz szybko reagować na kryzys. Jedno jest pewne: umiejętne korzystanie z
monitoringu mediów wiąże się z mnóstwem korzyści dla Twojej firmy.
Budowanie pozytywnego wizerunku marki
Prawdziwy sukces zaczyna się od zmiany i poprzedzony jest jego odwiecznym elementem,
czyli porażką. Każde przedsiębiorstwo ma wady i miejsca, w których powinno się poprawić.
Umiejętne wykorzystanie narzędzi do monitoringu mediów pozwala na dotarcie do szczerych
recenzji Twoich klientów. To prosty sposób na sprawdzenie tego, co w ofercie danej firmy
działa, a co wymaga z kolei poprawy, aby zadowolić odbiorców.
Wielka konkurencja na rynku powoduje, że bardzo często to jakość wykonywanych usług jest
ważniejsza od ceny. Opinie innych klientów oraz recenzje decydują dzisiaj o poziomie
sprzedaży. Stanowią społeczny dowód na temat tego, czy warto coś kupić i są o wiele
skuteczniejsze od najdroższej nawet reklamy. Użytkownicy Internetu omawiają wspólnie
każdy produkt, a ich zdanie powinno być zawsze brane przy konstruowaniu polityki cenowej,
marketingowej oraz PR. Warto też wiedzieć co dokładnie miało wpływ na ich opinie. I
właśnie taką wiedzę możesz zyskać, korzystając z monitoringu mediów.
Zapobieganie kryzysom wizerunkowym
Monitorowanie Internetu, obejmuje zarówno media tradycyjne, jak i społecznościowe, co
pozwala kontrolować narrację na temat Twoich produktów. Monitoring mediów w naturalny
sposób tworzy tarczę ochronną przed wizerunkowymi kryzysami. Dzięki kontrolowaniu
wpisów zorientujesz się o nadchodzącym kryzysie, zanim osiągnie on rozmiar krajowy lub
globalny. Zyskasz w ten sposób cenny czas na odpowiednie przygotowanie swoich
następnych działań.
Korzyści wynikające ze stosowania monitoringu mediów
Do głównych zalet takiego rozwiązania możemy zaliczyć: kontrolowanie skuteczności
stosowanych narzędzi marketingowych. Badanie zasięgu swojego contentu w mediach
społecznościowych, czyli liczba komentarzy czy polubień.
Social listening pozwala śledzić działania konkurencji i aktualne trendy na rynkach. W ten
sposób zdobywamy również bezcenne informacje o potrzebach i problemach konsumentów.
A wyniki każdej z obserwacji pomagają budować lepsze kampanie w przyszłości. Najprościej
mówiąc monitoring mediów, określa nam precyzyjnie jakie działania komunikacyjne okazały
się dla nas skuteczne, a jakie zakończyły się porażką.
Jak działa monitoring mediów?
Narzędzia służące do jego prowadzenia bazują na stosowaniu słów kluczowych. Najczęściej
jest to po prostu nazwa firmy. Następnie odbywa się przeszukiwanie źródeł zawierających
wzmianki o danej marce. A na końcu sporządzane są automatyczne raporty ze statystykami i
analizami kontekstu danych wypowiedzi. Działania monitoringu mediów są w dzisiejszych
czasach niezbędne, aby prowadzić działania komunikacyjne skutecznie. To rozwiązanie, które
sprawdzi się w każdej firmie.
Comments