top of page

Dlaczego twoja firma powinna korzystać z monitoringu mediów




Rewolucja technologiczna istotnie zmieniła zasady gry. Informacje przepływają z

prędkością światła, a wirtualna rzeczywistość oraz sztuczna inteligencja stanowić będą

następne wyzwania. Dlatego działania komunikacyjne firm, powinny wyróżniać je na tle

ogromnej konkurencji, aby to osiągnąć, potrzebny jest bogaty zasób informacji. W tym

o treściach publikowanych na temat marki. W tym artykule przeczytasz o tym, jakie

zalety posiada korzystanie z narzędzi do monitorowania mediów w ramach działań PR.


Z tekstu dowiesz się o:

● Czym jest monitoring mediów oraz w jaki sposób powinieneś z niego korzystać

● Jak social listening wpływa na działania komunikacyjne marki

● Jakie są największe korzyści ze stosowania monitoringu mediów

● W jaki sposób MM wyszukuje wzmianki o danym przedsiębiorstwie


Czym jest monitoring mediów i dlaczego go stosować

Podstawowym założeniem monitorowania mediów jest zbieranie wszystkich informacji na

temat wzmianek o firmie w Internecie, prasie oraz w mediach społecznościowych. Stanowi to

znakomitą bazę do wykonywania skutecznych działań w zakresie PR oraz marketingu.

Specjaliści ds. komunikacji analizują zebrane przed monitoring dane, aby kolejne kampanie

dotarły do większej ilości odbiorców.


W czasach starożytnych szpiedzy byli wysyłani przez Cezara, aby podsłuchiwać rozmowy

prowadzone na rynku. Mogły one decydować o czyimś awansie lub marnym losie. Podobnie

jest z obecnymi korporacjami i startupami. Dzisiaj marki wysyłają swoich posłańców, aby

posłuchali narzędzi do monitoringu mediów, a następnie zdali z tego raport. Trzymanie ręki

na pulsie zawsze było opłacalne i pomaga, pomagało i będzie pomagać w zapobieganiu

kryzysom. Oczywiście celem monitorowania mediów nie jest jedynie zweryfikowanie tego,

ile razy wspomniano w mediach i Internecie o danej marce, produkcie lub usłudze.


Korzystając z narzędzi do monitoringu, staramy się odnaleźć odpowiedź na kluczowe pytanie:

co ludzie naprawdę myślą o Twojej marce? Czego nie mówią głośno? W PR oraz

komunikacji ważne jest, aby mierzyć sukces kampanii, kierować je do odpowiedniej grupy

docelowej oraz szybko reagować na kryzys. Jedno jest pewne: umiejętne korzystanie z

monitoringu mediów wiąże się z mnóstwem korzyści dla Twojej firmy.


Budowanie pozytywnego wizerunku marki

Prawdziwy sukces zaczyna się od zmiany i poprzedzony jest jego odwiecznym elementem,

czyli porażką. Każde przedsiębiorstwo ma wady i miejsca, w których powinno się poprawić.

Umiejętne wykorzystanie narzędzi do monitoringu mediów pozwala na dotarcie do szczerych

recenzji Twoich klientów. To prosty sposób na sprawdzenie tego, co w ofercie danej firmy

działa, a co wymaga z kolei poprawy, aby zadowolić odbiorców.


Wielka konkurencja na rynku powoduje, że bardzo często to jakość wykonywanych usług jest

ważniejsza od ceny. Opinie innych klientów oraz recenzje decydują dzisiaj o poziomie

sprzedaży. Stanowią społeczny dowód na temat tego, czy warto coś kupić i są o wiele

skuteczniejsze od najdroższej nawet reklamy. Użytkownicy Internetu omawiają wspólnie

każdy produkt, a ich zdanie powinno być zawsze brane przy konstruowaniu polityki cenowej,

marketingowej oraz PR. Warto też wiedzieć co dokładnie miało wpływ na ich opinie. I

właśnie taką wiedzę możesz zyskać, korzystając z monitoringu mediów.


Zapobieganie kryzysom wizerunkowym

Monitorowanie Internetu, obejmuje zarówno media tradycyjne, jak i społecznościowe, co

pozwala kontrolować narrację na temat Twoich produktów. Monitoring mediów w naturalny

sposób tworzy tarczę ochronną przed wizerunkowymi kryzysami. Dzięki kontrolowaniu

wpisów zorientujesz się o nadchodzącym kryzysie, zanim osiągnie on rozmiar krajowy lub

globalny. Zyskasz w ten sposób cenny czas na odpowiednie przygotowanie swoich

następnych działań.


Korzyści wynikające ze stosowania monitoringu mediów

Do głównych zalet takiego rozwiązania możemy zaliczyć: kontrolowanie skuteczności

stosowanych narzędzi marketingowych. Badanie zasięgu swojego contentu w mediach

społecznościowych, czyli liczba komentarzy czy polubień.


Social listening pozwala śledzić działania konkurencji i aktualne trendy na rynkach. W ten

sposób zdobywamy również bezcenne informacje o potrzebach i problemach konsumentów.

A wyniki każdej z obserwacji pomagają budować lepsze kampanie w przyszłości. Najprościej

mówiąc monitoring mediów, określa nam precyzyjnie jakie działania komunikacyjne okazały

się dla nas skuteczne, a jakie zakończyły się porażką.


Jak działa monitoring mediów?

Narzędzia służące do jego prowadzenia bazują na stosowaniu słów kluczowych. Najczęściej

jest to po prostu nazwa firmy. Następnie odbywa się przeszukiwanie źródeł zawierających

wzmianki o danej marce. A na końcu sporządzane są automatyczne raporty ze statystykami i

analizami kontekstu danych wypowiedzi. Działania monitoringu mediów są w dzisiejszych

czasach niezbędne, aby prowadzić działania komunikacyjne skutecznie. To rozwiązanie, które

sprawdzi się w każdej firmie.

コメント


bottom of page