Case study nominowanego projektu #NiePrzepraszamZa w Golden Arrow 2019

#NIEPRZEPRASZAMZA

Pod tym hasztagiem kryje się akcja społeczna, którą we współpracy z On The Wave Digital oraz Film Produkcja przygotowaliśmy dla naszego Klienta - Fundacji Sukces Pisany Szminką. Fundacja kompleksowo wspiera kobiety, dostarcza im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywuje je do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń.


Inicjatywa #NiePrzepraszamZa zdobyła nominację do Golden Arrow 2019, w kategorii non profit. Konkurs, w którym złożone z marketerów i przedstawicieli specjalistycznych agencji jury wybiera te projekty, które będą stanowić punkt odniesienia dla całej branży promuje najlepsze praktyki w korzystaniu z narzędzi marketingowych i premiowanie przełomowych rozwiązań.

Działania PR dla takiej marki, jaką jest Sukces Pisany Szminką to dla nas nowe wyzwanie i doświadczenie, z którego efektów jesteśmy ogromnie dumni. Razem z Fundacją uświadamiamy kobiety - i nie tylko kobiety, aby nie ciągle nie przepraszały i żyły w zgodzie ze sobą. Współcześnie przepraszają one bowiem praktycznie za wszystko – za to, że zamiast pracować zakładają rodziny, za chęć rozwijania kariery czy za to, że zamiast ugotować obiad w domu zamawiają go z restauracji. Właśnie dlatego nasz Klient - Fundacja Sukces Pisany Szminką - postanowił we współpracy z nami zorganizować kampanię pt. #NiePrzepraszamZa. Pomysłodawczynią akcji jest Olga Legosz, współzałożycielka Fundacji. Akcja przede wszystkim zwraca uwagę na to, jak ważne jest aby wzbudzić dyskusję i pewną refleksję kobiet nad ich przepraszającą postawą.




PROJEKT

Celem akcji było uświadomienie kobietom, że problem z nadużywaniem słowa „przepraszam” dotyczy każdej z nich, choć często sądzą one inaczej. Fundacji zależało na stworzeniu kampanii, która nie dzieli. Do akcji mógł przyłączyć się każdy, o dowolnej porze i na dowolnym kanale komunikacji – najczęściej Facebooku i Instagramie. Takie działania sprawiły, że rozrosła się ona w błyskawicznym tempie i bardzo szybko została zauważona w mediach. Kampania #NiePrzepraszamZa wystartowała w Dzień Kobiet. Data jej rozpoczęcia nie była przypadkowa. 8 marca to idealna okazja, aby przypomnieć kobietom o ich sile i pomóc im zrozumieć, że pewność siebie można wypracować i że jest ona tak samo ważna w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Kampania miała i ma pokazać, że kobiety nie muszą nikogo prosić o pozwolenie, przepraszać za wybór własnej ścieżki, a przede wszystkim - dziękować za możliwość podejmowania niezależnych decyzji.


DZIAŁANIA

W ramach współpracy Fundacja Sukces Pisany Szminką zleciła nam wsparcie PR oraz zaangażowanie do kampanii #NiePrzepraszamZA celebrytów oraz influencerek. Dzięki pomocy takich osób jak Anna Lewandowska, Agata Młynarska, Zofia Ślotała, Kinga Rusin, Karolina Ferenstein-Kraśko, Beata Sadowska, Agnieszka Cegielska, Gabi Drzewiecka, Monika Zamachowska, Anna Dereszowska, Anna Nowak-Ibisz, Katarzyna Zdanowicz, Joanna Jabłczyńska, Sonia Bohosiewcz czy Magdalena Lamparska udało się zebrać ponad 5500 polubień/reakcji i zaangażować średnio 10% fanów każdej z nich! Współpraca z influencerkami pozwoliła więc w bardzo krótkim czasie zbudować naprawdę duży zasięg. Nasz przekaz był autentyczny i bliski kobietom. Zadaniem, które wyznaczyliśmy sobie w szczególności było dotarcie do jak największej liczby osób i przekazanie im, że żadna kobieta nie powinna żyć w poczuciu winy. Od początku głównym obszarem działań były profile projektu na Facebooku i Instagramie. Dopasowaliśmy treści do formy przekazu tak, aby opatrzone hasztagiem #NiePrzepraszamZa historie influencerek i „zwykłych” kobiet były przekazywane dalej przez udostępnianie postów, włączanie się do dyskusji w komentarzach i/ lub w wiadomościach prywatnych.


EFEKTY

W akcji łącznie wzięło udział blisko 50 topowych influencerek. Wiele kobiet momentalnie dołączyło do kampanii, m.in. zmieniając swoje zdjęcia profilowe. Powstało także wiele postów z hasztagiem #NiePrzepraszamZa, które pojawiają się do dziś. Obecnie jest ich ponad 750, a sama kampania dotarła do prawie 5 milionów odbiorców. Spot kampanii umieszczony na kanałach mediów społecznościowych w ciągu miesiąca zyskał 400 000 odtworzeń. Z kolei sam post na fanpage’u Fundacji uzyskał 3 332 reakcji, komentarzy i udostępnień oraz 658 332 dotarcia. To wszystko pokazuje, jak bardzo ważny jest to problem dla Polek i jak mocno identyfikują się one z tą akcją. W wyniku naszych działań Fundacja Sukces Pisany Szminką oraz kampania #NiePrzepraszamZa zaistniały w świadomości dziennikarzy mediów kobiecych i lifestyle’owych. Tworzone przez nas materiały prasowe regularnie ukazywały się nie tylko w prasie, ale też w internecie. Dzięki naszej pracy kampania społeczna #NiePrzepraszamZa stała się bardziej rozpoznawalna.

© 2020 BY ROCKET SCIENCE SP.