top of page

Jak wybrać agencję Public Realtions

Zaktualizowano: 1 paź 2021



Agencja Public Relations

Doświadczona agencja Public Relations nie tylko wypromuje firmę, ale pomoże również w pozyskaniu nowych, lojalnych klientów. O tym, która agencja przypadnie nam do gustu, może czasem zadecydować drobny szczegół. Oprócz tego musimy czuć wsparcie i tzw. "nić porozumienia" z osobami, które wspierają nas w pracy, a przede wszystkim w osiąganiu naszych celów! Zespół dedykowany z agencji musi zapoznać się z celami nie tylko komunikacyjnymi klienta, a przede wszystkim biznesowymi, marketingowymi czy employer brandingowymi. Misja firmy, jej SWOT, wyzwania to także podstawowa wiedza pracowników agencji PR na temat prowadzonych projektów. Ta niezbędna wiedza pozwala w pełny, sprawny i efektywny sposób zaplanować komplementarne działania PR dla produktu czy usługi za pomocą nowoczesnych narzędzi do komunikacji.


Zanim zdecydujemy się na współpracę

Na początku warto więc zrobić porządny reaserch, dzięki któremu uzyskamy obiektywną i niezależną ocenę gwarantującą osiągnięcie celów komunikacyjnych.

Wybór agencji PR nie jest łatwy, na rynku są dziesiątki firm o bardzo różnych profilach, z różnym doświadczeniem i podejściem do klienta. Branża ciągle ewoluuje i aby mieć pewność, że PR przedsiębiorstwa będzie spójny w każdym aspekcie komunikacji trzeba postawić na specjalistów, którzy znają się na swojej pracy najlepiej.


Jak więc spośród agencji PR wybrać tę, która będzie odpowiednia dla Twojej firmy?


LOKALIZACJA BIURA:

Wydawać by się mogło, że to mało istotny aspekt. Nic bardziej mylnego! W trakcie prowadzenia projektów ważnym jest, aby z agencją widywać się regularnie i aby komunikować na temat celów sprzedażowych i produktów, które powinna promować. To pomoże wspólnie stworzyć skuteczną kampanię.


DEDYKOWANY ACCOUNT MANAGER:

Znakiem rozpoznawczym dobrej agencji PR jest indywidualne podejście. Klient musi czuć się "zaopiekowany". Dobry Account Manager poświęci dużo czasu, aby poznać firmę i jej klientów. Wszystko po to, aby móc zaproponować najlepsze rozwiązania. Przy wyborze agencji Public Relations trzeba zwrócić uwagę czy jej przedstawiciel uważnie słucha, rozumie sytuację przedsiębiorstwa i potrafi doradzić rzeczy, które w 100% pasują do Twojego biznesu.


Agencja PR to ambasador marki. Warto mieć to na uwadze podczas ostatecznego jej wyboru. Jeśli już na początkowym etapie współpracy czujemy, że nasz potencjalny partner rozumie potrzeby firmy, a rozmowa z nim przysłowiowo się klei, możemy być pewni, że dalsza współpraca również będzie tak wyglądać.


DOŚWIADCZENIE AGENCJI:

Przed wyborem agencji PR powinno się sprawdzić, jak dobrze zna ona Twoją branżę. Każda z nich chce się bowiem wyróżnić i wyspecjalizować w czymś innym, niż konkurencja. Dobrą wskazówką są prezentowane przez agencje na swojej stronie internetowej doświadczenie i dotychczas zrealizowane projekty. Warto także pamiętać, że agencje, które specjalizują się w danej branży często mają wieloletnie doświadczenie nie tylko w PR-rze i mogą wesprzeć się przy działaniach w mediach społecznościowych, kampanii digitalowych czy innych działaniach promocyjnych marki.


AKTUALNOŚCI BRANŻOWE, CZYLI CZY AGENCJA JEST NA BIEŻĄCO:

To kolejna rzecz, którą powinno się sprawdzić, zanim zdecydujemy się na współpracę z konkretną agencją Public Relations. Dobry PR-owiec powinien być na bieżąco z informacjami branżowymi oraz znać aktualne trendy. W tym zawodzie nie można zatrzymać się ani na chwilę. Sprawdźmy, więc czy agencja, z którą chcemy, nawiązać współpracę rozwija się i poszerza swój warsztat.


POMYSŁ NA KOMUNIKACJĘ TWOJEJ MARKI:

Sprawne działania w obszarze komunikacji PR wymagają przemyślanej strategii. Upewnij się, że agencja PR potrafi zainteresować i komunikować się z Twoją grupą docelową. Ważne, aby rozumiała jej specyfikę oraz by miała dobre relacje z kluczowymi dla twojej firmy mediami. W końcu korzystając z usług agencji, korzystasz z jej doświadczenia i kontaktów.


OFERTA- POWINNA BYĆ JASNA I KLAROWNA:

Już na samym początku współpracy należy jasno i precyzyjnie określić jej cele, zakres i sposoby oceniania efektów. Im zaproponowana przez agencję PR oferta jest prostsza, tym lepiej. Najważniejsze, aby była ona spójna z Twoimi celami biznesowymi. Dobra agencja ma być przede wszystkim partnerem.


CASE STUDY:

Najlepszym sposobem na weryfikację agencji Public Relations jest zapoznanie się z jej portfolio. Jeśli agencja rzeczywiście ma się czym pochwalić, sama zrobi to z wielką chęcią. Agencja PR dobrze realizująca swoje działania w jasny sposób to komunikuje i podkreśla, na przykład przy pomocy referencji swoich dotychczasowych klientów.

Jak widać, procesowi wyboru agencji PR warto poświęcić czas i uwagę. Wszystko po to, aby znaleźć solidnego partnera, który pomoże zbudować Twojej firmie silną pozycję na rynku, a konkurencję zostawi daleko w tyle.

bottom of page