top of page

Social media w Public Relations

Zaktualizowano: 1 paź 2021

Zgodna z tradycyjnymi technikami Public Relations strategia w Internecie to najlepsze narzędzie do tworzenia zasięgu i rozpoznawalności marki. Firmy korzystają z mediów społecznościowych bardziej, niż kiedykolwiek. W sieci, codziennie, znajdują się tysiące potencjalnych klientów. Dotrzeć do nich, zainteresować i zaangażować ich pomoże skuteczny i przejrzysty sposób komunikacji.


Jakie są najważniejsze korzyści płynące z wykorzystania e-PR? Przede wszystkim to:

  • możliwość dotarcia do bardzo dużej liczby użytkowników

  • większa popularność i rozpoznawalność

  • digitalizajca przekazu

  • dbałość o kontakt z klientem

  • możliwość tworzenia własnych treści

  • łatwy i przede wszystkim szybki dostęp do informacji zwrotnej


Media społecznościowe wyraźnie zmieniły branżę Public Relations, a bez ich zaangażowania nie obejdzie się już żadna kampania. Dziś to niewątpliwie jedno z najważniejszych narzędzi do budowania wizerunku marki oraz komunikacji z dziennikarzami, influencerami i bezpośrednimi odbiorcami. Najważniejszym aspektem wykorzystania wpływu świadomości marki i zasięgu dzięki mediom społecznościowym i PR jest przede wszystkim jasny przekaz i przysłowiowe nie owijanie w bawełnę. Większa grupa odbiorców będzie mogła lepiej zrozumieć markę, kiedy jej przesłanie na wszystkich platformach będzie spójne, interesujące i - przede wszystkim - unikatowe i rozpoznawalne.


Najbardziej znane firmy osiągają sukces, ponieważ są w stanie stworzyć ze swoim odbiorcą kontakt oparty na zarówno wiedzy, jak i emocjach. W połączeniu z PR -owym przekazem i dobrą strategią potrafią dotrzeć do dużego grona nie tylko obserwujących, ale i aktywnie komentujących oraz uczestniczących w internetowym życiu mediów społecznościowych danej marki użytkowników. Ważne, aby skupić się na dopasowaniu treści i kluczowych kategorii do tych osób, do których chce się dotrzeć. Dzięki takiemu działaniu Wasi odbiorcy lepiej zrozumieją to, co się do nich mówi i, co prawie pewne, szybciej i chętniej sięgną po oferowany produkt czy usługę.


Aby media społecznościowe działały w kontekście PR tak, jak powinny, potrzebują przemyślanych treści. Warto publikować nie tylko zdjęcia, standardowe posty i materiały video ale także linki do firmowego bloga. Dobrze pokusić się o wykorzystanie go na różne sposoby, na przykład zrobić serię z kilku wpisów lub zaproponować odbiorcom galerię ciekawych zdjęć. Wpis na blogu ma również tę zaletę, że można do niego wrócić - jeśli treści są uniwersalnymi tekstami, to śmiało można przypomnieć już o nich po kilku tygodniach czy miesiącach. Ciekawym i z chęcią wykorzystywanym działaniem jest publikowanie tej samej treści i/lub grafiki na kilku kanałach jednocześnie. Firmowe Facebook, Twitter i Instagram mogą być widoczne na blogu, a kontent znajdujący się na nim może pojawiać się w social mediach. Bardzo dużą zaletą bloga jest również możliwość wykorzystania go do innych marketingowych działań. Warto zbudować dookoła niego newsletter, a ruch z wyszukiwarki za pomocą pozycjonowania słów kluczowych przekierować na stronę internetową. Blogi są też świetnym narzędziem do rozwinięcia influencer marketingu - można na przykład zaprosić twórców lub ekspertów do napisania artykułu i pozwalając na linkowanie zwiększyć ruch na stronie oraz wzmocnić pozycjonowanie. Takie polecenia działają lepiej niż niejedna reklama.


e-PR sprawił, że współczesne działania Public Relations z funkcji komunikacyjnej i wizerunkowej zmieniły się w konkretne wsparcie sprzedaży i zaangażowania konsumenta. Efekty takich działań są bardzo dobrze mierzalne - dzięki internetowym narzędziom do monitorowania sieci jak na przykład za pomocą SentiOne, aby precyzyjnie określać i rozliczać założone cele.



Ważne, aby w swojej pracy przy użyciu mediów społecznościowych być elastycznym, otwartym na nową wiedzę i mieć przekonanie o korzystaniu z jak najskuteczniejszych opcji. Dzięki takiej współpracy klienci skutecznie będą budować wizerunek firmy i z łatwością dotrą do swoich grup docelowych.

bottom of page