Trendy w Content Marketingu

Aktualizacja: 14 wrz 2018




Trendy w Content Marketingu wyłaniają się stopniowo i bardzo naturalnie. Można powiedzieć, że są wypadkową trendów z kilku ostatnich lat. Visual content, dobrze przemyślana strategia marketingowa czy spersonalizowane e-maile to tylko kilka kluczowych haseł, które pozwalają odnieść sukces. Dzisiejszy Content Marketing stawia jednak przed nami sporo wyzwań – przede wszystkim takich, które wiążą się z przebiciem się przez tak zwany informacyjny szum. Treści? Muszą nie tylko być mocno zróżnicowane, ale także dopasowane kontekstowo. Do tego powinny mieć możliwość skorzystania z wielu kanałów i możliwości dystrybucyjnych.

Czas, kiedy w mediach społecznościowych zadowalającą sprzedażą skutkowały reklamy w AdWords już dawno minął. Wynika to między innymi z tego, że Content Marketing nie działa albo działa bardzo słabo kiedy traktujemy go po łebkach. Parę artykułów na bloga i kilka facebookowych postów po prostu nie zda w tym wypadku egzaminu.

Jakich trendy możemy zaobserwować w Content Marketingu? Infografiki, webinaria i chat-boty oraz wzrost wykorzystania go w formatach wideo – to na pewno. Coraz częściej jest to też optymalizacji treści pod urządzenia mobilne oraz niezmiennie treści kontekstowe i focus na taktykę. Treści kontekstowe są co prawda wymagające realizacyjnie, ale za to bardzo efektywne. Docierają do odbiorcy jak żadne inne i pomagają budować strategię sprzedaży. Kampanie kontekstowe dają również większe szanse na personalizowanie komunikatów.

Kolejnym trendem w Content Marketingu są dłuższe wpisy blogowe. Dotychczas ich pozycjonowanie w Google zależało między innymi od częstotliwości i regularności publikacji pod SEO. Okazuje się jednak, że algorytmy „dojrzały” do tego, aby zrozumie dłuższe i lepsze jakościowo teksty. Wkrótce jednak pisanym treściom przyjdzie się zmierzyć z nowym wyzwaniem jakim niewątpliwie są treści wideo.

Przedstawione wyżej zagadnienia to jedne z ważniejszych, ale nie jedyne trendy w Content Marketingu. Dlaczego warto się na nich skupić? Dzięki nim Wasza marka zostanie zauważona i doceniona, a to przełoży się na sprzedaż lub popularność. Należy również pamiętać, że aby Content Marketing działał skutecznie, poza tymi wszystkimi działaniami, potrzeba przede wszystkim zespołu specjalistów. To oni pomagają wejść w etap kompleksowych realizacji.

© 2020 BY ROCKET SCIENCE SP.