Public Relations w trzech słowach
Co to jest PR :
zaufanie,
reputacja,
wiarygodność,
relacje z mediami.
Działania PR
To pewna filozofia, dzięki której jesteśmy w stanie zbudować coś, czego nie da się kupić za żadne pieniądze – dobry i stabilny wizerunek. To również kształtowanie pożądanego wizerunku firmy czy marki w relacjach z klientami i mediami.
Public Relations jest więc idealnym uzupełnieniem świadomego zarządzania firmą oraz skutecznych działań marketingowych pozwalające na budowanie długotrwałych relacji z otoczeniem oraz budowania świadomości istnienia marki.
Działania PR muszą być przemyślane i skuteczne
Jednocześnie powinny być perfekcyjnie zaplanowane i później - mierzone. Public Relations jest bowiem inwestycją, która zwraca się po pewnym czasie. Pierwsze efekty działań widać od 3 do 12 miesięcy, w zależności od projektu. Wiele działań trzeba wykreować od zera, przygotowując się do nich długimi miesiącami. Dlatego tak ważne jest, aby działania PR, w tym media relations planować z dużym wyprzedzeniem i oddać je w ręce profesjonalistów. Ponieważ jednak nad wizerunkiem firmy pracuje się latami, nie warto tutaj zdawać się na przypadki.
Public Relations działa na szeroką skalę
Profesjonalna kampania pozwala na promocję poprzez wszystkie dostępne media, tak więc promowana usługa czy produkt ma szansę dotrzeć do milionów odbiorców.
W przypadku początkujących lub mało znanych marek inwestycja w PR pozwala uświadomić potencjalnych klientów o dostępności prezentowanych usług i przekonania ich do skorzystania właśnie z nich.
Co istotne, przekazywane za pośrednictwem technik PR treści są lepiej odbierane jak na przykład reklama. Tutaj przekaz opiera się na czysto informacyjnych aspektach, dzięki czemu łatwiej mówić tu o wiarygodności komunikatów.
Co oferuje strategia Public Relations?
PR-owcy, dostarczając lub prowokując tworzenie contentu, budują nową jakość kontaktów z odbiorcami.
Tworząc takie relacje , wchodzą na wyższy poziom komunikacji, angażując tych, którzy później sami tworzą.
Dystrybuują treści, promujące markę stając się naturalnymi ambasadorami marki.
Zadaniem PR-owców jest więc takie skonstruowanie przekazu, aby tworzył dialog i interakcję.
Comentarios