Pozycjonowanie eksperta na LinkedIn

Zaktualizowano: paź 1

Pozycjonowanie eksperta na LinkedIn

Promowanie przedstawiciela marki jako eksperta danej branży jest niezwykle cenne i wie o tym już większość firm. Okazuje się jednak, że pozycjonowanie ekspertów jedynie w tradycyjnych mediach nie jest już wystarczające. Aby ciągle się rozwijać, eksperci muszą rozszerzać swoje działania na nowe platformy – takie jak LinkedIn. W tym wpisie przeczytasz:

  • Dlaczego warto rozszerzyć komunikację na działania na LinkedIn?

  • Jakie są zalety wykorzystywania LinkedIn do budowania marki osobistej?

  • 6 wskazówek: jak efektywnie działać na LinkedIn


gif

Dlaczego warto rozszerzyć komunikację na działania na LinkedIn?

Badania pokazują, że marki osobiste spotykają się z większym zaufaniem ze strony Polaków niż marki biznesowe. Okazuje się też, że większe znaczenie dla odbiorców ma dzielenie się swoją wiedzą za darmo niż uzyskany tytuł naukowy. Właśnie dlatego warto rozpocząć prowadzenie działań na portalu LinkedIn – wpłynie to pozytywnie na wzrost zaufania do naszej marki, możemy również liczyć na przyciągnięcie nowych klientów, a także wyróżnienie na tle konkurencji. Może być to bardzo dobre uzupełnienie dotychczasowej aktywności, jednak należy pamiętać, że jest to proces, w którym duże znaczenie ma poświęcony czas i zaangażowanie.


Jakie są zalety wykorzystywania LinkedIn do budowania marki osobistej:

  • jest to szansa na nawiązywanie kontaktu i możliwość budowania relacji ze specjalistami i ekspertami, na których nam zależy

  • działania na LinkedIn pozwalają budować wiarygodność marki oraz prezentować klientom i kontrahentom ludzkie oblicze firmy

  • szybsze dotarcie do najbliższego otoczenia firmy


gif

6 wskazówek: jak efektywnie działać na LinkedIn:

  • Profil zawodowy

Pierwszym krokiem powinno być prawidłowe uzupełnienie profilu zawodowego. Bardzo ważne jest, aby nie pominąć żadnego elementu – ma to wpływ zarówno na odbiór profilu, jak i algorytm dotarcia do treści.


  • Sieć kontaktów

Następną kwestią, którą warto wziąć na warsztat, jest sieć social mediowa – ta, którą ekspert już posiada, lub opracowanie nowej. Należy wziąć tu pod uwagę ważne dla marki grupy interesariuszy oraz pamiętać, aby sieć była spójna wizerunkowo. Jeśli w sieci kontaktów znajdą się także przedstawiciele konkurencji, będzie to dowód na otwartość, co z pewnością pozytywnie wpłynie na to, jak będzie postrzegana marka osobista.


  • Promocja własnych treści

LinkedIn dobrze sprawdzi się jako narzędzie do rozwijania oraz promowania contentu. Może to być niemal wszystko: artykuły, wpisy, grafiki, wideo, a nawet stories. Udostępnianie własnych treści z jednej strony dotrze do Twoich odbiorców, a z drugiej – algorytm LinkedIn bardziej promuje materiały autorskie niż ponowne udostępnianie tych samych treści. Na koniec postu warto zadań pytanie o opinie, co umożliwi dialog z innymi użytkownikami, a co za ty idzie – liczba komentarzy będzie rosła.


  • Wypracowanie najlepszego systemu publikacji

Ważnym elementem budowania wizerunku na LinkedIn będzie eksperymentowanie. Warto testować różne formuły postów oraz czas ich publikacji. Należy także sprawdzić, o jakiej porze treści zyskują najlepsze zasięgi, ale także podejmować dialog z innymi użytkownikami – np. zadając pytania i komentując reakcje na posty. Na zawodowym profilu eksperta nie może również zabraknąć wypowiedzi na temat bieżących wydarzeń. Jak już było wspominane, kreacja marki osobistej eksperta na LinkedIn to proces, dlatego potrzebny jest czas – warto poświęcić kilka tygodni, obserwując, jakie treści interesują odbiorców.


  • Odniesienia do profilu

Warto pamiętać, że niezwykle ważne jest informowanie o aktywności na LinkedIn również za pomocą innych kanałów. Taki dopisek powinna zawierać stopka maila, wizytówka, a także strona internetowa. Dobrą okazją do wspomnienia o tym będzie także konferencja branżowa, uwaga na ten temat może pojawić się także gdy pisany jest artykuł ekspercki. Poza tym warto, by ekspert pamiętał, aby zapraszać na profil zawodowy osoby takie jak partnerzy biznesowi.


  • Interakcje z konkurencją

Kolejna porada na pozór może zaskakiwać, jednak ma ona sens. Chwaląc lub komentując posty przedstawicieli konkurencji, ekspert buduje swoją pozycję i niejako kreuje swój wizerunek lidera, uprawnionego do oceny innych – jest to tzw. pozycjonowanie centralne. Warto pamiętać także, że tagując konkurencję, jesteśmy widoczni w ich sieciach kontaktów. Ciekawym zabiegiem może okazać się również konkuperacja, czyli współpraca konkurentów – może być to np. wspólne stanowisko w jakiejś sprawie lub debata webinarowa.