top of page

Efektywna kampania PR

Zaktualizowano: 1 paź 2021

Zostań liderem

Sztampowość, niedokładne zapoznanie się z briefem, źle zdefiniowane insighty czy w końcu brak kreatywności. To najczęstsze i najgorsze błędy przy tworzeniu kampanii PR. Szanse na to, aby przyciągnąć do siebie klientów, bez odpowiedniej komunikacji są praktycznie zerowe, szczególnie na tak konkurencyjnym i nasyconym rynku. Dlatego niezbędna jest ciągła komunikacja z agencją Public Relations, w celu poinformowania o najbliższych działań nie tylko komunikacyjnych, a również marketingowych, biznesowych czy rozwojowych.


Jak wygląda efektywna kampania PR?

Nikt nie rozpoczyna kampanii Public relations, nie wierząc w jej sukces. Nikt nie chce też ponosić kosztów działań, które nie przynoszą rezultatów. Od specjalistów PR wymaga się dziś coraz bardziej kreatywnych rozwiązań. Agencje dbają już nie tylko o sam wizerunek, ale przygotowują również odpowiednie kanały komunikacji, dzięki którym da się zbudować wiarygodny i jak najlepszy obraz firmy. Dobrze przeprowadzona kampania PR powinna opierać się na kilku krokach. Pierwszym z nich jest określenie celu i zdefiniowanie odbiorców. Następnie należy zastanowić się, jaki chcemy dać przekaz, opracować taktykę działania i określić czas, w którym cel kampanii powinien zostać osiągnięty.


Zadaniem kampanii PR jest najczęściej zbudowanie od podstaw lub zmiana dotychczasowego sposobu komunikacji. W praktyce to nic innego, jak stworzenie nowych celów i koncepcji. Te powinny być realistyczne i wymierne oraz zaplanowane na określony wymiar czasu, co pozwoli mądrze zarządzać i monitorować skuteczność podejmowanych działań. Tworząc kampanię PR, musimy także określić, do kogo mówimy i jak chcemy się z tym kimś porozumieć. Raz przygotowany przekaz nie trafi bowiem do wszystkich. Warto go więc modyfikować. Kampania z wykorzystaniem na przykład influencerów będzie zupełnie inna niż ta, która agencja przygotuje dla innej grupy docelowej. Tworząc kampanię,musimy więc wiedzieć, czym zajmuje się nasza grupa docelowa, z jakich mediów najczęściej korzysta oraz kto i co ma na nią najbardziej zauważalny wpływ. W kampanię możesz zaangażować też swoich pracowników.


Bardzo ważne jest także określenie kluczowego przesłania. Ma być wiarygodne i wyróżniające się na tle konkurencji. Dobrze, jeśli byłoby też zgodne z filozofią firmy. Agencja PR pomoże udowodnić, dlaczego to akurat Wasze przedsiębiorstwo jest najlepszym wyborem.

Pamiętajmy, że każda kampania PR-owa musi mieć swój początek i koniec. Inaczej trudne będzie określenie jej skuteczności. Takie czasowe ramy powinno narzucić się każdemu działaniu z osobna – wtedy będziemy pewni, że wszystko zadzieje się zgodnie z planem.


Na koniec pozostaje już tylko mierzenie efektów i wyciąganie wniosków.



bottom of page